F

Friday, November 25, 2011

layu..kuyu tapi harum tetap mewangi

sebab aku dah tension sangat duk kat opis tu..awal2 lagik aku dah amik half day. so hari ni aku keje sampai kul 12.30tengahari jela...aku pergi penatkan kaki ke Masjid Jamek..faberet tempat sejak aku kenal & hidup di kota metropolitan ni. bukan beli pape pun..just jenjalan cuci mata & tambahkan lagi penat badan, kaki dan semuanya..yang penting kotak pikiran aku kosong dan tak pikir paper terutamanya OPIS!.
disebabkan melalui lorong untuk ke lrt pudu, aku telah diekori oleh sorang negro yang memang tahap negro lah...sekuat usaha melarikan diri.fuh..selamat



layu sudah
pepohon cempaka...
tidak ada lagi kuntuman yang mengharum..
kusam sudah taman hiasan.

kuyu sudah mata hati...
menutup segala keinginan..
menangkis semua harapan..
menipu secuit bicara..

cempaka kembali berbunga..
menguntum seiring kembangan..
menerobos sealir wangian..
dalam jendela menuju batin

hati tidak pernah bermata..
kerna itu sentiasa tersilap sangkaan..
tapi.
jelas kian terpancar..
hati punya rasa
sentiasa melalui lorong2 jiwa yang satu.

p/s; apa yang aku merepek ni..:P



No comments:

Post a Comment